EL LÉXICO DEL DISCURSO TURÍSTICO 2.0
Editat per Mercedes López Santiago i David Giménez Folqués – 2016
IULMA-Monografías, Publicacions de la Universitat de València
ISBN: 978-84-9133-015-8
La present monografia inclou treballs recents d’investigadors i investigadores nacionals i internacionals de prestigi sobre diversos aspectes del turisme a Internet. El sorgiment del turisme a Internet ha facilitat l’aparició de nombrosos canvis tant en el discurs com en el lèxic d’aquest camp d’especialitat. Tanmateix, el fàcil accés a textos turístics digitalitzats ha fet possible la realització d’estudis i investigacions diverses al voltant del turisme 2.0, com és el Diccionari Multilingüe de Turisme: espanyol-anglès-francès (2014) en línia, basat en un corpus de documents digitalitzats, i realitzat per un grup d’investigadors dins del projecte COMETVAL, dirigit als professionals i usuaris del turisme 2.0; o l’obra col·lectiva Discurso turístico e Internet (2012), editada sota la direcció de Julia Sanmartín Sáez. Les vuit investigacions de la monografia El léxico del discurso turístico 2.0 recullen, classifiquen i estudien el lèxic, els estrangerismes i els sinònims utilitzats als textos turístics 2.0 des d’una perspectiva contrastiva (espanyol-francès, espanyol-anglès i espanyol-italià) en diversos camps com la interculturalitat, el patrimoni cultural, el turisme actiu i el turisme solidari. Concloem afegint que aquests treballs representen un nou enfocament per a la definició del discurs turístic 2.0.