Francisco Yus
Universitat d’Alacant
Aquest llibre ofereix una anàlisi pragmaticocognitiva i teòrica de diverses tipologies del discurs humorístic, una mostra de les estratègies d’inferència que intervénen en el processament d’aquests discursos i una descripció de com els destinataris perceben els recursos humorístics. El llibre remarca que les estratègies inferencials que intervénen en el processament dels discursos normals i no humorístics s’usen també per a interpretar els humorístics, amb la diferència que, en l’últim cas, l’emissor prediu i manipula aquestes estratègies (i també l’accés a la informació contextual) amb la intenció de generar efectes humorístics. El llibre explora aspectes de la cerca de l’humor com el patró de la incongruència-resolució, acudits i representacions còmiques. També ofereix una explicació de per què les ironies són a voltes etiquetades com a humorístiques, una proposta d’un model per a la traducció de discursos humorístics, una anàlisi d’humor en discursos multimodals com ara historietes i anuncis, i una ressenya breu de les perspectives de la pertinent cerca de l’humor en la conversa.