Humour and Relevance

Francisco Yus
Universitat d’Alacant

Aquest llibre ofereix una anàlisi pragmaticocognitiva i teòrica de diverses tipologies del discurs humorístic, una mostra de les estratègies d’inferència que intervénen en el processament d’aquests discursos i una descripció de com els destinataris perceben els recursos humorístics. El llibre remarca que les estratègies inferencials que intervénen en el processament dels discursos normals i no humorístics s’usen també per a interpretar els humorístics, amb la diferència que, en l’últim cas, l’emissor prediu i manipula aquestes estratègies (i també l’accés a la informació contextual) amb la intenció de generar efectes humorístics. El llibre explora aspectes de la cerca de l’humor com el patró de la incongruència-resolució, acudits i representacions còmiques. També ofereix una explicació de per què les ironies són a voltes etiquetades com a humorístiques, una proposta d’un model per a la traducció de discursos humorístics, una anàlisi d’humor en discursos multimodals com ara historietes i anuncis, i una ressenya breu de les perspectives de la pertinent cerca de l’humor en la conversa.

Llegir més

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *